tirsdag 21. juli 2015

Tebrød

Då vi kom heim(og heim her betyr til mamma og pappa) på ferie, fekk vi servert tebrød. Mamma hadde ikkje fått laga så mykje som ho gjerne ville, men desse hadde ei historie og eg fekk ein tur ned "memory lane", så eg fekk mykje syns eg! Tebrød(eller testokkar, eller kanskje ein norsk versjon av biscotti, småkaker, kjørt barn lyder mange namn) var sommarkaker for mor(altså mi farmor, som alle kalla mor, både barn, svigerbarn, barnebarn og naboar) Ho brukte å lage ein stor porsjon av desse på sommaren, det er tørre kaker som er enkle å ha på lager , dei er lette å lage (eg vil tru dei fleste av oss har det som trengs for å lage dei i skapet til vanleg) og greie å servere (men ho må ha gøymt boksen, for dei blir lett borte…)
Her er foto av mor si handskrivne oppskrift(og mamma sine ekstranotatar)

250 gr sukker
250 gr smør
2 egg
1 liten kopp fløte (ca 1,5 dl)
1 ts hjortesalt
1 ts vaniljesukekr
500 gr mjøl

Start med å røre smør(eg brukte margarin) og sukker kvit, og tilsett egg.

Tilsett så fløte(eg brukte matfløte), mjøl, hjortesalt og vaniljesukker.
Bland til ein laus deig. 
Sitron frå kjøleskapet og fancy zestjern kjøpt i Houston 
Og så har nokon av oss litt trøbbel med berre å følje oppskrifta. Og oppskrifta (og dei eg smakte hos mamma) minte litt om biscotti. Så eg hadde rive sitronskal i 1/3 av deigen og blanda nøtter(hasselnøtter, mandlar og valnøtter) i 1/3 av deigen, og så vart siste tredjedel med "original"smak.

Ein tek det ein har, det vart blanda nøtter

Del i 9 deler, trill ut til stenger(bruk mykje mjøl, deigen er laus). Legg 3 stenger på kvar plate, trykk litt flate og steik 12-15 minutt ved 200 gr. Eg stekte alle tre bretta med stenger før neste trinn.




Ta ut(og avkjøl litt) og skjær i bitar på skrå, ca 1,5 cm breie. Legg med snittsida ned og sett inn i ovnen igjen til tørking(eg tørka ca 45 min ved 70 gr varmluft og hadde alle tre bretta inni samtidig), og hadde ei glipe på omnsdøra. Prøv om kakene er sprø, og tørk evt lenger)


Avkjøl på rist og legg i tett boks. Dersom du har kontroll på boksane, burde du ha småkaker til kaffen eller tekoppen til både deg sjølv og gjestar ei lang stund!

Om eg kosa meg med te og tebrød til kveldsmat? Kva trur du!


1 kommentar:

  1. Noterer oppskrift, for disse så lekre ut!
    Nostalgi på sitt beste, med mormors kaker ♥
    Tror jeg skal finne frem farmors oppskrifter og prøve nye oppskrifter derfra også, for opplevelsen starter allerede ved å lese den snirklete fine skriften :)
    Ønsker deg en fortsatt god uke.

    SvarSlett